Coca Cola 2024 yılına ait satış hacmi beklentisinin düştüğünü açıkladı. Revize beklentilerini Türkiye’de düşük-orta tek haneli satış hacmi büyümesine düşürdüğünü açıklayan şirket, uluslararası operasyonlarda da düşük tek haneli satış hacmi daralması bekliyor.

Şirketin KAP’taki açıklaması şöyle:

Özellikle Ortadoğu’da yaşanan ve beklenenden daha uzun süren hassasiyetler ve alım gücünün azalması beklentisi ile hem ekonomik hem de siyasi açıdan temkinli tüketici duyarlılığı nedeniyle tüm yıl için satış hacmi beklentimizi ‘orta-tek haneli büyüme‘den ‘yatay-düşük-tek haneli büyüme’ye revize ediyoruz.

"KİŞİ BAŞINA TÜKETİMİ ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ"

Değer yaratma taahhüdümüzü sürdürüyor ve etkin icra yeteneklerimiz, Gelir Büyüme Yönetimi aksiyonlarımız ve güçlü pazarlama girişimlerimiz sayesinde coğrafyalarımızdaki kişi başına tüketimi artırmak için özenle çalışıyoruz.

Odağımız aynıdır: “Kaliteli Büyüme Algoritması (FAVÖK artışı > Net Satış Geliri artışı > Adet Satış artışı > Satış Hacmi artışı) sunarak değer yaratmak ve kişi başına düşen NARTD tüketimini zamanla artırmak.”

"DÜŞÜK 30'LU YÜZDELERDE BÜYÜME OLARAK REVİZE EDİYORUZ"

Bu doğrultuda, hacim ve değer büyümesi arasındaki optimum dengeyi bulmak için, makroekonomik açıdan zorlu bir ortamda fiyat artışları konusunda temkinli davranıyor ve ciro büyümesi sağlamak için diğer RGM aksiyonlarına daha fazla güveniyoruz. Bununla birlikte, revize edilen hacim beklentisi ve başlangıçta planlanandan daha yavaş fiyat artışlarıyla birlikte, Kur Etkisinden Arındırılmış Net Satış Geliri büyüme beklentimizi de ‘düşük 40’lı yüzdelerde büyüme’den ‘düşük 30’lu yüzdelerde büyüme’ olarak revize ediyoruz.

"DÜŞÜK HACİM VE FİYAT ARTIŞLARINA KARŞI TEMKİNLİ DURUŞ"

Zamanında hedge işlemlerimiz sayesinde elde ettiğimiz maliyet kontrolümüz ve sıkı faaliyet gideri yönetimine aralıksız odaklanmamız bu zorlu ortamda değer sunmamızı sağlıyor. Düşük hacme ve fiyat artışları konusundaki temkinli duruşumuza rağmen, önceki FVÖK marjı beklentimiz olan ‘önceki yıla kıyasla yatay’ seviyeye ulaşmak için durmaksızın çaba göstereceğiz.

Bununla birlikte, faaliyet ortamının daha da kötüleşmesi halinde FVÖK marjında bir önceki yıla kıyasla hafif bir düşüş riski görüyoruz. Bu potansiyel riski beklentilerimize dahil ederek, FVÖK marjı beklentimizi ‘geçen yıla göre hafif düşüş veya yatay’ olarak değiştiriyoruz.