Yaşam

Metrobüs kazasında ifadeler ortaya çıktı: "Frene asıldım, ABS çalışmadı"

Küçükçekmece’deki metrobüs kazasıyla ilgili gözaltına alınan şüphelilerin ifadelerine Ekol Haber ulaştı. Şüpheliler yaklaşık 4 saat savcıya ifade verdi. Metrobüs şoförü ve yol denetim amirinin ifadelerinde suçlamaları kabul etmedi. Metrobüs şoförü Düzgün Murat Çetin, kaza günü herhangi bir uyarı işareti görmediğini belirterek, "Doblo aracı son anda görünce frene asıldım, ABS sistemi çalışmadı ve kaza meydana geldi" dedi. Kazayla ilgili adliyeye sevk edilen 5 kişi tutuklandı.

Abone Ol

GÖKAY USANMAZ - EKOL HABER

İstanbul Küçükçekmece'de 1 kişinin öldüğü, 2'i 53 kişinin yaralandığı metrobüs kazası ilgili gözaltına alınan 8 kişinin ifadeleri tamamlandı. Şüphelilerin ifadelerine Ekol Haber ulaştı. 

'OLAY GÜNÜ UYARI LEVHASI DAHA KÜÇÜKTÜ'

Metrobüs için açılan bypass yolunun hemen başında bulunan görevli aracın şoförü ve denetim amiri Şafak Yıldız, savcılıktaki ifadesinde suçlamaları reddetti. Yaşanan kaza dolayısıyla üzgün olduğunu belirten Şafak Yıldız, üzerlerine gelen metrobüs dolayısıyla kendilerini son anda araçtan attıklarını söyledi. Yıldız, çalışmalar sırasında daha önce konulan uyarı levhalarının daha büyük olduğunu belirterek "Ancak olay günü levha daha küçüktü, benim kazanın meydana gelmesinde bir kusurum yoktur" dedi. Yıldız'ın savcılıktaki ifadesi şöyle: 

İKİ GÜNDE BİR BYPASS YOLU GİRİŞ ÇIKIŞLARI DEĞİŞİYOR

"11 senedir İETT’de şoför olarak çalışıyorum. Son 5 senedir metrobüste şoförlük yapıyorum. Son 2 aydır saha amiri olarak görevlendirildim. Olay günü saat 06.00’da Beşyol durağında görevime başladım. Saat 08.00 sıralarında 34 DFL 305 plakalı Fiat Doblo marka otomobille araçla yanıma geldi, aracı ben aldım. Zafer Ömür isimli arkadaşım ile birlikte Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki sabit noktada trafiğe kapalı alanda aracı durdurdum. Benim görevim metrobüs yolu çalışmasından ötürü meydana gelecek metrobüs arızalarında veya kazalarda bu araçta bulunan yolcuların mağdur olmaması için olay mahalline başka bir metrobüsün gelerek yolcuların o araca tahliye edilmesidir. 28 Ağustos günü haftalık iznimi kullanıyordum. Salı günü metrobüs sahasındaki bypass yol Beşyol ile Cennet durağı arasında bir yerde bulunuyordu. Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki alana açılan bypass yolu ben dün sabah iş başı yaptığımda gördüm, iki günde bir veya günlük olarak metrobüs çalışma alanındaki bypass yol giriş çıkışları değişmektedir. 

'UYARI LEVHALARININ YERİNİ BEN TAYİN ETMİYORUM'

Yolda tamirat yapıldıkça bypass yol kaydırılarak ilerlemektedir. Bununla ilgili araç şoförlerinin bulunduğu telegramdaki kaptanlar grubuna ve çalıştıkları metrobüsün ekranına uyarı mesajları gitmektedir. Ancak bu mesajları kimin gönderdiğini bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla İBB Metrobüs İşletme Amirliği tarafından gönderiliyor. Bildiğim kadarıyla metrobüs çalışma alanındaki işletmeler ve dubalar yüklenici firma personeli tarafından konulmaktadır. Olay günü idaremdeki aracın 20 metre önünde, üzerinde iki tane ışıklı uyarı lambası ve dur yazısı yazan dikdörtgen şeklinde levha bulunuyordu, bu levhayı da yüklenici firma görevlileri koymaktadır. Bunun yerini ben tayin etmiyorum, daha önceki günlerde bu levhanın boyutu çok daha büyüktü. Ancak olay günü levha daha küçüktü, benim kazanın meydana gelmesinde bir kusurum yoktur. 

'KAZADAN BEN DE SON ANDA KURTULDUM'

Kazadan ben de son anda kurtuldum, ben Zafer Ömür ile araçta bulunduğum sırada Yenibosna istikametinden gelen metrobüsün fren yaptığını ve tekerlerinden duman çıktığını gördüm. Ancak aracın durmayıp bize çarpacağını düşündüğüm için Zafer ile birlikte araçtan hızla uzaklaştım, metrobüs bizim bulunduğumuz araca çarpmadı. Bize çarpmamak için manevra yaptığı sırada karşı istikametten gelen metrobüse yandan sürtmesi sonucu kaza meydana geldi. Kazadan dolayı çok üzgünüm."

'11 AYDIR METROBÜS ŞOFÖRÜ OLARAK ÇALIŞIYORUM'

Metrobüs şoförü Düzgün Murat Çetin ise ifadesinde  uyarı levhası görmediğini belirtti. Çetin'in ifadesi şöyle: "11 aydır İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde metrobüs şoförü olarak çalışmaktayım. Söğütlüçeşme-Beylikdüzü hattında çalıştığımız sırada günde 2 gidiş, 2 geliş şeklinde çalışıyoruz. 

METROBÜS HATTINDAKİ ARACI SON ANDA GÖRDÜM

Olay günü sabah saat 07.50'de Söğütlüçeşme-Beylikdüzü seferini yapmak üzere Söğütlüçeşme perondan M3070 kapı numaralı metrobüsü aldım ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden ilk yolcuları alarak yola koyuldum, son olarak Yenibosna durağından yolcular alarak Sefaköy durağına doğru seyir halinde olduğum esnada tam Küçükçekmece Adliyesi’nin önünde bulunan rampayı geçtikten sonra son anda saha çalışması için metrobüs hattında bulunana kapalı yol içindeki Doblo aracı gördüm. O sırada şeritten de başka bir metrobüs aracı geliyordu. İkisine de çarpmamak için aralarından geçmeye karar verdim. Aralarına girdiğim esnada benim kullanımımdaki metrobüsün sağ ön tarafı ile diğer metrobüsün sağ arka tarafına çarpmam sonucu kaza meydana geldi. Ben 28 Ağustos 2024 tarihinde haftada bir gün olan iznimi kullanıyordum, en son salı günü Sefaköy durağını geçtikten sonra bypass yol açılmıştı, orayı kullanmıştım. 

'BİLGİLENDİRME YAPILMADI, UYARI İŞARETİ YOKTU'

Olay günü Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki kaza mahallinde bypass yolun açıldığını önceden bilmiyordum, bununla ilgili herhangi bir bilgilendirme yapılmadı, ayrıca olay yeri öncesindeki rampayı çıktığımda herhangi bir uyarı işareti de yoktu. Ben normal hızımda ilerliyordum. 

'FRENE ASILDIM, ABS SİSTEMİ ÇALIŞMADI'

Hızımın 67 kilometre olduğunu tahmin ediyorum, beşinci viteste ilerliyordum. Doblo aracı son anda görünce frene asıldım, ABS sistemi çalışmadı ve aracın kayarak durmaması sonucunda kaza meydana geldi. Olay günü ben Telegram'daki bilgilendirme yapılan kaptanlar köşkü isimli grupta ve kullandığım metrobüsün ekranında Küçükçekmece Adliyesi’nde bypass yol açıldığına dair bir uyarı görmedim. Görsem zaten dikkat ederdim. Normalde araç ve güzergâhlar ile yolun durumu konusunda hem Telegram grubunda metrobüs filo yönetimi tarafından bilgilendirme yapılır hem de kullandığımız araçların ekranına uyarı mesajları gelir. Ancak dediğim gibi olay günü bu hususta herhangi bir mesaj gelmedi, ben kullandığım aracın hızını yolun standardına uygun şekilde seyrediyordum. Olay mahallinde ve öncesinde olayın olduğu yerde bypass açıldığına ve hızımı ona göre düşürmem gerektiğine dair herhangi bir uyar levhası yoktu, ben olay anında daha büyük bir kaza yaşanmaması için elimden gelen her şeyi yaptım, ancak kaza meydana geldi. Kazadan dolayı üzgünüm. Benim olayda herhangi bir kusurum yoktur. Yoldaki işaretlemelerden kimin sorumlu olduğu konusunda bilgim yoktur."

ADLİYEYE SEVK EDİLEN 5 KİŞİ TUTUKLANDI 

Savcılık ifadelerinin ardından yol bakım saha sorumlusu Şafak yıldız, metrobüs şoförü Düzgün Murat Çetin, Murat Er, İBB Bölge Müdürü
Ahmet Yıldırım, İBB Bölge Yardımcısı Muhammet Sertaç Kazıcı 'taksirle yaralamaya ve ölüme neden olmak' suçundan tutuklama talebiyle nöbetçi hâkimliğe sevk edildi. Diğer 3 şüpheli ise serbest bırakıldı. Nöbetçi hâkimlik, 5 kişinin tutuklanmasına hükmetti.