ABD’de perakende sektörünün yüzde 10-15’ini yöneten dev şirket Walmart, Türkiye’de ofis açarak bazı ürünlerde Türkiye’yi tedarik merkezi olarak değerlendirmeye başlıyor. Amerikan Şirketler Derneği (AmCham) Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Walmart’ın özellikle mobilya ve dondurulmuş gıda alanlarında Türkiye’den alım yapacağını belirtti. Turnaoğlu, Türkiye’nin bu adımla ABD ile ticaret hacmini büyütmeyi hedeflediğini vurguladı.
İSTANBUL'DA EKONOMİ ZİRVESİ
Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan Amerikan ticaret odalarının ev sahipliğinde gerçekleşen AmChams Avrasya Ekonomi Zirvesi’nde iş dünyasının liderleri İstanbul’da bir araya geldi. Zirvede, Türkiye’nin Avrasya için ticaret ve işbirliği açısından bölgesel bir merkez olduğuna dikkat çekildi. Turnaoğlu, bu zirvenin iki ülke arasındaki ticaret hedefi olan 100 milyar dolara ulaşma konusunda önemli bir adım olduğunu ifade etti.
60 MİLYAR DOLARI AÇTI
Türkiye, ABD için giderek büyüyen bir pazar haline gelirken, ülkedeki Amerikan şirketi sayısının 2 bine ulaştığı ve toplam yatırım hacminin 60 milyar doları aştığı belirtildi. Son beş yılda Türkiye’ye gelen ABD’li yatırımcı sayısında yüzde 50 artış yaşanması, iki ülke arasındaki iş ilişkilerinin güçlendiğinin göstergesi olarak değerlendiriliyor. Özellikle savunma sanayi, enerji ve havacılık alanlarında yeni işbirliklerinin kapıda olduğu aktarıldı.
THY'NİN ETKİSİ BÜYÜK
ABD, Türkiye’nin e-ihracatında ikinci en büyük pazar olurken, Türk Hava Yolları’nın (THY) buradaki etkisi büyük. ABD’ye 14 farklı şehirle bağlantı sağlayan THY, özellikle kargo taşımacılığı ile Türkiye-ABD ticaretine önemli katkılar sunuyor. Pandemi döneminde artan kargo kapasitesiyle THY, Türkiye’nin Amerika’ya e-ihracatındaki büyümeyi destekleyen en güçlü aktörlerden biri haline geldi.