Gündem

ÖSYM Sempozyumu'nda flaş detay: 4+4+4 eğitim sisteminde lise dönemi değişiyor mu?

ÖSYM'nin 50. yılı etkinlikleri çerçevesinde düzenlenen sempozyumda konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci dikkat çeken açıklamada bulundu. Yelkenci, "Öğrencilerimizin yükseköğretime geçişte beceri örgüsü temelli bir müfredatı değerlendirebilecek bir sınav sistemi ortaya konması için çalışacağız. Bir başka husus da 4+4+4 sisteminin son dört yılı... Bu dört yılı da yeniden ele almamız gerektiği şüphesiz aşikardır" dedi.

Abone Ol

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nin (ÖSYM) 50. yılı etkinlikleri çerçevesinde, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı işbirliğinde düzenlenen ve 3 gün sürecek Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu bir otelde düzenlenen açılış töreniyle başladı.

Bu yıl aralık sonu itibarıyla 13,5 milyon adaya yönelik 68 ayrı oturumlu sınav düzenlemiş olacaklarına dikkati çeken Ersoy, sınavlarda 2 milyona yakın öğretim elemanı ve öğretmenin görev aldığını, dolayısıyla ÖSYM'nin uluslararası ölçekteki en büyük kurumlardan biri olduğunu vurguladı.

DİJİTALLEŞME ADIMI HIZLANDI

ÖSYM'de dijitalleşme adımlarını hızlandırdıklarını, hedeflerinin 2026 yılı içerisinde yüzde 95 oranında dijitalleşmeyi sağlamak olduğunu aktaran Ersoy, maliyet ve zamandan tasarruf sağlayan elektronik sınavların (e-sınav) sayısını artırmak için çalışmalar yürüttüklerini anlattı.

Dil sınavlarının dışında 4 sınavın daha "e-sınav" tabanlı yaptıklarını belirten Ersoy, "Hedefimiz, Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu ile beraber tüm imkanları kullanarak Türkiye'nin e-sınav imkanını artırmak ve 100 bin adayın altındaki sınavları e-sınav olarak sınava almak." dedi. Ersoy, ÖSYM'nin uluslararası ölçekteki tecrübe ve birikimini yurt dışına aktarma çalışmaları yürüttüklerini de söyledi.

MEB'LE YAKIN İŞBİRLİĞİ

Milli Eğitim Bakanlığı ile de yakın işbirlikleri yaptıklarına işaret eden Ersoy, "Beceri temelli yeni müfredata geçiş yapıldı. Bizler de buna hızlı adapte olma anlamında çalışıyoruz. Biliyorsunuz üç yıl sonra bu hayatımıza gelecek. MEB Ölçme Değerlendirme Genel Müdürlüğü ve ÖSYM işbirliğinde çalıştaylar başladı. İkincisini önümüzdeki hafta gerçekleştireceğiz ve bu çalıştaylar hızlı bir şekilde devam edecek. Aday kitlemize en uygun soruları değişen müfredat ve değişen kazanımlara uygun şekilde hazırlama çalışmamız devam edecek." açıklamasını yaptı.

4 DİL BECERİSİNİN ÖLÇÜLMESİ

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ise Milli Eğitim Bakanlığının son dönemde ölçme, değerlendirme ve izleme araştırmalarına ilişkin bilgiler aktardı.

Bu kapsamda, Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'ni hazırladıklarını, sınavlarda açık uçlu soruların yöneltilmeye başlandığını, sınıflarda geri bildirimlerin ve analizlerin yapıldığını, 4 dil becerisinin ölçülmesine yönelik uygulamaların başlatıldığını, ilkokullarda öğrencilerin gelişiminin düzelmesi amacıyla sınavların kaldırıldığını, sürece dayalı ölçme ve gelişim dosyası düzenleme sisteminin getirildiğini, ortaokul karnelerinde sosyal ve duygusal gelişimlerine yer verildiğini dile getiren Yelkenci, ayrıca ulusal ve uluslararası düzeydeki izleme araştırmalarının takibi ve uygulamasını yaptıklarını anlattı.

Yelkenci, ÖSYM Başkanı Ersoy'un da vurguladığı bir hususu kendi düşüncelerini de katarak sempozyum katılımcılarıyla paylaşmak istediğini belirterek, yeni müfredatın bu yıl okul öncesi, 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya konduğunu hatırlattı. Kademeler arası geçişle dolaylı, mesleki ve teknik eğitimde niteliği artırmakla doğrudan ilişkili bir başka husus da 4+4+4 sisteminin son dört yılı... Bu dört yılı da yeniden ele almamız gerektiği şüphesiz aşikardır. Bu noktada çalıştaylarda ve panellerde bu konular gündeme gelirse detaylı bir şekilde tartışılırsa Milli Eğitim Bakanlığına büyük bir katkınız olacağını politika geliştirmede özellikle ifade etmek isterim."