Televizyon ekranlarındaki reyting yarışı hız kesmeden devam ediyor. Yapımların devam edip etmeyeceğine reyting sonuçlarına göre karar verilirken en çok izlenen yapımlar ekranlarda uzun süreli olarak kalıyor. Dün akşam da Show TV’de Bahar, ATV’de Bir Gece Masalı ve TRT1’de Mehmed Fetihler Sultanı isimli diziler seyirciyle buluştu. Günün ilk saatleri itibariyle de 8 Ekim 2024 reyting sonuçları merak konusu oldu…

Reyting Sonuclari D-1

DÜN AKŞAM EN ÇOK NE İZLENDİ?

Dün akşam Bahar, Bir Gece Masalı, Mehmed Fetihler Sultanı dizilerinin yanı sıra MasterChef Türkiye yarışmasının da yeni bölümü ekranlarda yer aldı.

Dün akşamki tüm yapımlar içerisinde Total, AB ve ABC reytinglerinde Show TV’de yayınlanan Bahar dizisi birinci sırada yer aldı.

8 EKİM 2024 REYTİNG SONUÇLARI

Reyting Sonuclari A-4

Reyting Sonuclari B-2

Reyting Sonuclari C-2

REYTİNGLERDE TOTAL, AB VE ABC FARKLARI

Televizyon izlenme oranlarını ifade eden reytingler, farklı yöntemlerle ölçülür ve farklı gruplara göre kategorize edilir. En sık kullanılan üç kategori ise Total, AB ve ABC'dir. Bu kategorilerin her biri, farklı bir izleyici kitlesini temsil eder ve dolayısıyla farklı anlamlara gelir.

TOTAL REYTİNGLER

Ne Anlama Gelir: Tüm evlerde yaşayan 4 yaş ve üzeri bireyleri kapsayan en geniş izleyici kitlesini ifade eder. Yani televizyonu olan her evdeki bireyin izleme alışkanlıklarını yansıtır.

Önemi: Genel olarak bir programın ne kadar popüler olduğunu gösterir. Ancak, daha spesifik demografik bilgileri içermez.

AB SOSYAL GRUBU REYTİNGLERİ

Ne Anlama Gelir: Eğitim seviyesi lise veya üzeri olan, 15 yaş ve üzeri bireyleri kapsayan bir gruptur. Genellikle daha genç ve eğitimli bir kitleyi temsil eder.

Önemi: Reklamverenler için oldukça önemlidir. Çünkü bu grup, genellikle daha yüksek gelir düzeyine sahip ve yeni ürünlere daha açık olma eğilimindedir.

ABC SOSYAL GRUBU REYTİNGLERİ

Ne Anlama Gelir: Eğitim seviyesi ilkokul veya üzeri olan, 15 yaş ve üzeri bireyleri kapsayan bir gruptur. AB grubuna göre daha geniş bir kesimi temsil eder.

Önemi: AB grubu kadar olmasa da, reklamverenler için yine önemli bir göstergedir. Özellikle tüketim malları ve günlük hayata yönelik ürünlerin reklamverenleri için daha ilgi çekicidir.