Yaşam

Bunu yapmayan yandı. Cezası 6 milyon TL

Ticaret Bakanlığı’nın yayınladığı “Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz” 2021 yılında uygulamaya konulmuştu. Kılavuza uymayarak sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlarda reklam etiketinin kullanılmaması halinde uygulanan ceza yükseliyor.

Abone Ol

Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Sn. Avni Dilber, düzenlenen “Dijital Reklam Mevzuatı Eğitimi”nde yaptığı açıklamada, sosyal medya ve internet kullanımının Türkiye’de hızla yaygınlaştığını ve bu durumun beraberinde yeni yasal düzenlemeleri zorunlu kıldığını belirtti. Dijital reklamcılık alanındaki yasal düzenleme ve uygulama eksikliğinin giderilmesinin ise öncelikli hedefler arasında yer aldığı belirtildi. Yapılan açıklamada, yeni düzenlemeyle birlikte sosyal medyada gizli reklam cezasının 6 milyon TL’ye kadar çıkabileceği duyuruldu. 

İNTERNET KULLANIMI YÜZDE 86,5

Geleneksel medyaya yapılan yatırımlar azalırken dijital mecralara yapılan yatırımlardaki yükseliş özellikle son yıllarda hızla atmakta. Türkiye’de sosyal medya kullanımının nüfusun yüzde 67’sine, internet kullanımının ise yüzde 86,5’ine ulaştığı ifade edildi. Artan sosyal medya kullanım oranlarıyla, dijital reklamcılık alanında yeni düzenleme ve yetkililerle daha sık bir araya gelme ihtiyacı doğduğu açıklandı.

REKLAM İHLALLERİ ARTTI

Dijital dünyadaki karmaşık ticari yapı içinde firmaların ürünlerini öne çıkarmak için sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığı ve bunun da gizli reklam ihlallerini artırdığı belirtildi. Geleneksel medya ve sosyal medya arasındaki ceza farkının, yatırımcılar ve reklam verenler tarafından dikkate alınması gereken bir makas değişikliği olduğu vurgulandı.

Reklam Kurulu’nun sosyal medyada gizli reklam ihlallerini tespit etmek için yapay zekâ teknolojisini kullandığı ve 2022’de başlatılan bu proje sayesinde %57 olan ihlal oranının %11’e düşürüldüğü açıklandı. 2023 yılında Reklam Kurulu’na yapılan şikâyet başvurusu sayısının 23 bin civarında olduğu, ancak bu şikayetlerin büyük bir kısmının incelemeye değer bulunmadığı belirtildi.

Dijital reklamcılık alanını düzenleyen 6698 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin yanı sıra, sektör temsilcilerine yol gösterecek bir “Kılavuz” hazırlandığı duyuruldu.