YKS tercih sonuçlarının açıklanmasına kısa bir süre kala, üniversite adayları gözlerini kayıt tarihlerine çevirdi. Lisans ve ön lisans programlarına yerleşecek öğrenciler, tercih sonuçlarının açıklanmasının ardından üniversite kayıt süreçlerini başlatacak. Adaylar, kayıt hakkı kazandıkları üniversitelere istenen belgelerle başvuruda bulunacak. e-Devlet üzerinden yapılacak elektronik kayıtlarda, T.C. kimlik numarası ve şifresi kullanılacak. Üniversiteler, kayıtlar için gerekli belgeleri duyurmaya hazırlanıyor. İşte üniversite kayıt tarihleri ve gerekli evraklar…

ÜNİVERSİTE KAYITLARI NE ZAMAN?

YKS sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adaylar, kayıt işlemlerini 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleştirebilecekler. Elektronik kayıt işlemleri ise 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılacak.

ÜNİVERSİTE KAYITLARI NASIL YAPILIR?

Kayıt hakkı kazanan adayların, belirtilen belgeleri tamamlayarak, kayıt süresi içerisinde ilgili üniversitelere başvuruda bulunmaları gerekiyor. Bu süre zarfında kayıt başvurusunda bulunmayan veya işlemlerini tamamlamayan adaylar, kayıt haklarını kaybedecekler. Elektronik kayıt yaptıran adaylar ise üniversitelerin duyurduğu belgeler ve tarihlere göre işlemlerini gerçekleştirecekler. Bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların geçici kayıtları yapılacak, ancak mezun olduklarını belirten belgeleri 31 Aralık 2024 mesai bitimine kadar ibraz etmeleri gerekiyor. Açık Öğretim Liseleri öğrencileri ise belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar teslim etmek zorundalar. Belirtilen tarihlerde mezuniyet belgelerini teslim etmeyenlerin geçici kayıtları silinecek.

KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

a) Mezun olunan ortaöğretim kurumundan alınan diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi.
b) YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan adayların, ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılabilir ve bilgi teyit edilir.
c) Ek puanla yerleştirilen ancak diplomasında alanı belirtilmemiş adaylar, hangi okul ve alandan mezun olduklarını gösterir resmi belge sunmalıdır (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında, diplomanın düzenlendiği merkezin adı yazılır).
ç) Talep edilmesi durumunda 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf.
d) Katkı payının/öğretim ücretinin ödendiğine dair belge.
e) Üniversitenin belirlediği ve ilan ettiği diğer belgelerin aslı veya onaylı suretleri.

YKS ile bir programa yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından http://kamu.turkiye.gov.tr adresinde görülebilecek. Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konularında ise üniversite rektörlüklerine veya Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne başvurmaları gerekiyor. Yerleştirme sonuçları, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına (YÖK) ÖSYM tarafından elektronik ortamda iletilecek.