Alman otomotiv devi Volkswagen, pazardaki zorluklar sebebiyle birçok yeni karar aldı. Firma 1994'te hayata geçirdiği ve 2029'a kadar işten çıkarmaları yasaklayan politikasında değişikliğe gideceğini duyurdu. Öte yandan Almanya'daki üretim tesislerini kapatabileceğini bildirdi.

“AVRUPA OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ ÇOK ZOR BİR DURUMDA”

Volkswagen Grubu CEO'su Oliver Blume, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Avrupa otomotiv endüstrisi çok zor ve ciddi bir durumda” ifadelerini kaydetti. Blume, Avrupa pazarlarına giren yeni rakipleri ve Almanya'nın üretim merkezi olarak kötüleşen durumunu göz önünde bulundurarak “kararlı bir şekilde hareket etmeleri” gerektiğinin altını çizdi. Volkswagen Yolcu Araçları Bölümü CEO'su Thomas Schaefer ise maliyetleri düşürme çabalarının sonuç verdiğini ancak zorlukların arttığını bildirdi.

İŞTEN ÇIKARMALAR İŞE YARAMAYABİLİR

Bu açıklamalar, bünyesinde Audi, Skoda, Porsche, Seat gibi markaları da bulunduran Volkswagen Grubu'nun mali sonuçlarını açıklamasının peşi sıra geldi. Firmanın ana markası olan Volkswagen'in faaliyet kârı yılın ilk 6 ayında 966 milyon Euro oldu. Geçen yılın aynı ayında faaliyet kârı 1.64 milyar Euro seviyesindeydi.

Volkswagen, daha önce artan rekabet dolayısıyla tasarruf tedbirleri alacağını ve 2026'ya kadar maliyetleri 10 milyar Euro düşürmeyi hedeflediğini duyurmuştu. Ancak son faaliyet raporu bu hedefin tutmasının mümkün olmadığını ortaya koydu. Şirket, zorunlu işten çıkarmaları önlemek için erken emeklilikler ve kıdem tazminatları ile maliyetleri azaltmaya çalıştı, ancak bu önlemlerin yeterli olmayabileceği konuşuluyor.

36 YILDIR KEPENK İNDİRMİYORDU

Volkswagen tarihinde Almanya'da herhangi bir tesis kapatmazken son olarak 1988 yılında ABD'deki Westmoreland abrikasını kapatma kararı almıştı. Yani 36 yıldır herhangi bir lokasyonda da üretimi temelli durdurma kararı almamıştı.

"KALBİNİ YOK ETME RİSKİ TAŞIYACAK SEVİYEDE TEHLİKELİ"

Almanya'da yaklaşık 120.000 çalışanı bulunan Volkswagen'in yönetiminden gelen açıklamalar çeşitli tepkileri de beraberinde getirdi. En sert açıklama ülkenin en büyük metal sendikası olan IG Metall'den geldi. Sendikanın sitesinde yayımlanan yazılı açıklamada yönetimin yaklaşımının “sadece dar görüşlü değil, aynı zamanda Volkswagen'in kalbini yok etme riski taşıyacak seviyede tehlikeli” olduğunu belirtti.

Volkswagen işçi temsilcisi Daniela Cavallo ise "Yönetim başarısız oldu ve bunun sonucu olarak çalışanlar ve işçi sözleşmelerine saldırı geldi.