İnternette belgesi olmadığı halde kendini servis gibi tanıtan firmalar ve kişilere karşı Ticaret Bakanlığı yeni bir uygulamayı devreye aldı.

Pek çok kişinin mağduriyetine neden olan hatta ürünlerinin veya parçalarının çalınmasına neden olan sahte dolandırıcılar için servis ile ilgili bilgilendirmelerin olduğu site kullanıma açıldı.

SERVİS HİZMETİ İLE İLGİLİ YASAL BİLGİLERE DE ULAŞILABİLİYOR

Bakanlık, arama motorlarına ve hizmet uygulamalarına ilan vererek üst sıralarda görülen sözde yetkili firmalardan vatandaşları korumak için devreye alınan 'Servis Bilgi Sistemi Projesi (SERBİS) kapsamındaki www.servis.gov.tr web sitesi garantiden, teknik desteklere, tüketici haklarından, tamir sürelerine kadar bilgilendirici içerikler sunuyor.

MAĞDURİYETLERİN ÖNÜNE GEÇİLECEK

Şikayet sitelerinde hemen her gün yayınlanan yüzlerce mağduriyet hikayesinin ilk sırasında servis sorunları bulunuyor. Genellikle mağduriyetlerin başlangıcını ise arama motorlarında en üstte çıkan numaralar oluşturuyor. Bazen bina girişlerine yapıştırılan ilanlar ya da kopya siteler de mağduriyetlere neden oluyor.

Yenişafak’ın haberine göre, yeni site ile Bakanlık, yetkin olmayan ellerde bozulan makineler, fahiş fiyat ödemek zorunda kalan tüketiciler ve tabii ki kontrolsüzlüğü fırsat bilip haksız kazanç elde edenlere ilişkin geniş yelpazede bilgilendirme sunuyor.  

FAHİŞ ÜCRET, BOZULAN CİHAZLAR VE KAYBOLAN PARÇALAR...

Geçmiş dönemde yalan yanlış bilgilerle vatandaştan fazla para isteyen, makineyi daha da bozan ve hatta teknik servis bahanesiyle evlere hırsızlık için girenler sık sık haberlere konu olmuştu. İnternetten güvenli kişi ve firmalardan hizmet almak mümkün ancak fırsatçıların yöntemleri de, uygulamaları da sıklıkla değişiyor. Dolandırıcılara göz açtırmamak için Bakanlığın hayata geçirdiği www.servis.gov.tr adresinden artık belgeli yetkili servislere kolayca ulaşılabilecek.

SAHTE SERVİSE AĞIR YAPTIRIM GELİYOR

Beyaz eşya sanayicileri olarak satış sonrası hizmetlerde tüketici memnuniyetinin her daim temel öncelikleri olduğunu belirten Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri, kendisini yetkili servis gibi tanıtan kişiler nedeniyle tüketicilerin mağduriyet yaşadığını söyledi. TÜRKBESD toplantısında konuya değinen Kuseyri, yakın zamanda kanunda sahte servislere yönelik yaptırımları içeren gerekli düzenlemelerin gerçekleştirildiğini hatırlatarak tüketicileri uyardı. Beyaz eşya başta olmak üzere evimizdeki cihazların yetkili servis tarafından tamir edilmesi önem taşıyor. Zira hatalı tamirat, bozulan makine veya yüksek ücret alınması ilk sıralardaki şikayet konuları olarak karşımıza çıkıyor.